در دومین نمایشگاه بینالمللی سرگرمیهای کودک و نوجوان، آخرین دستاوردهای آموزشی، علمی و تفریحی از حدود 100 شرکت داخلی و خارجی تولیدکننده وسایل سرگرمی کودکان و نوجوانان به نمایش درآمده است و خانوادهها، ضمن بازدید، اقدام به خرید این محصولات کردهاند.
همچنین در بخشی از نمایشگاه، تجهیزات ویژه پارکها و شهربازیها برای عرضه به شهرداریهای سراسر کشور به نمایش گذاشته شده و در 2 روز نخست نمایشگاه، چندین قرارداد در این زمینه میان تولیدکنندگان و خریداران به امضا رسیده است.
غیر از فروشندگان وسایل سرگرمی کودک و نوجوان در نمایشگاه، برنامهسازان تلویزیونی نیز به تناوب در نمایشگاه به اجرای برنامههای متنوع آموزشی و تفریحی پرداختند که نمونه آن، اجرای برنامه رنگین کمان ویژه کودکان بود که شور و نشاط خاصی را در فضای نمایشگاه ایجاد کرده بود.
درصد قابل توجه اقشار کودک و نوجوان در هرم سنی جامعه ایران و مصرف بالای اسباببازی و لوازم کمکآموزشی و تفریحی، چرخه اقتصادی گستردهای را بهوجود آورده است؛ بهگونهای که به گفته محمدحسین فرجو، دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی کشور،
در 6ماه نخست سالجاری در مجموع 14 میلیون و 166 هزار و 716 دلار اسباب بازی وارد کشور شده که از نظر دلاری حدود 11 درصد افزایش را نسبت بهمدت مشابه سال گذشته نشان میدهد و علاوه بر آن، نزدیک به 4/2 میلیون دلار عروسک فقط در مهرماه88 وارد کشور شده که این بازار گسترده، ضرورت سرمایهگذاری بیشتر در میان تولیدکنندگان این حوزه و توجه خانوادهها به استفاده از محصولات سرگرمکننده داخلی را ایجاب کرده است.