گروه شهری: دومین نمایشگاه بین‌المللی سرگرمی‌های کودک و نوجوان در حالی به پایان راه خود نزدیک می‌شود که تا‌کنون بیش از 400 هزار نفر از خانواده‌های تهرانی به همراه فرزندان خود از آن بازدید کرده‌اند

در دومین نمایشگاه بین‌المللی سرگرمی‌های کودک و نوجوان، آخرین دستاوردهای آموزشی، علمی و تفریحی از حدود 100 شرکت داخلی و خارجی تولید‌کننده وسایل سرگرمی کودکان و نوجوانان به نمایش درآمده است و خانواده‌ها، ضمن بازدید، اقدام به خرید این محصولات کرده‌اند.

همچنین در بخشی از نمایشگاه، تجهیزات ویژه پارک‌ها و شهربازی‌ها برای عرضه به شهرداری‌های سراسر کشور به نمایش گذاشته شده‌ و در 2 روز نخست نمایشگاه، چندین قرارداد در این زمینه میان تولیدکنندگان و خریداران به امضا رسیده است.

غیر از فروشندگان وسایل سرگرمی کودک و نوجوان در نمایشگاه، برنامه‌سازان تلویزیونی نیز به تناوب در نمایشگاه به اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و تفریحی پرداختند که نمونه آن، اجرای برنامه رنگین کمان ویژه کودکان بود که شور و نشاط خاصی را در فضای نمایشگاه ایجاد کرده بود.

درصد قابل توجه اقشار کودک و نوجوان در هرم سنی جامعه ایران و مصرف بالای اسباب‌بازی و لوازم کمک‌آموزشی و تفریحی، چرخه اقتصادی گسترده‌ای را به‌وجود آورده است؛ به‌گونه‌ای که به گفته محمدحسین فرجو، دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی کشور،

در 6ماه نخست سال‌جاری در مجموع 14 میلیون و 166 هزار و 716 دلار اسباب بازی وارد کشور شده که از نظر دلاری حدود 11 درصد افزایش را نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و علاوه بر آن، نزدیک به 4/2 میلیون دلار عروسک فقط در مهرماه88  وارد کشور شده که این بازار گسترده، ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر در میان تولید‌کنندگان این حوزه و توجه خانواده‌ها به استفاده از محصولات سرگرم‌کننده داخلی را ایجاب کرده است.

کد خبر 102878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز